2012年8月13日星期一

Over the rainbow

Step aside,
I don't want to see your face.

You didn't even lift a muscle,
I started to feel my words don't held any weight.

I nudged your shoulder,
hoped you realized I am here.

But then I realized,
it is just my memories that opened up in front of me.




有人说找到彩虹的尾端就可以找到一罐黄金,
可是连彩虹的开头我都不知道在哪里。

听一听森林里的声音,
风的呼唤提醒我不该前进,
“危险在前方,去的人不曾归来。”

我坚信自己的第六感,
我知道有东西在彩虹尾端等着我。

殊不知看到彩虹的那一刻,
脚不听使唤的跨越过去,
就这样跌进了绝望谷底。


没有评论: